Seyyahlist
Seyahat ve Gezi Rehberi

Oslo Gezilecek Yerler Rehberi

Oslo gezilecek yerler listenizi hazırlarken size yardımcı olmak adına Oslo gezilecek yerler rehberini hazırladık.

Abone Ol

Oslo’da alışmadığımız bir özgürlük söz konusu, ama aksine etrafta çöp yok. Kaldırımdan hafifçe yola yaklaşıyorsunuz, geçmekte olan arabalar duruyor, size yol veriyor. Kimse kimseyle temas halinde değil, kimse rahatsız etmiyor sizi, kimse kimseye karışmıyor. Hiçbir binada güvenlik önlemi yok, okullar yüksek duvarların ardına gizlenmemiş.

Hava çok soğuk, gözlerimiz kızarıyor soğuktan. Bir yerlerde oturup sıcak çikolata içiyoruz. Özgür beslenen mutlu ineklerin sütlerinden yapılıyormuş, Norveçli mekan sahibi öyle diyor.

Nereye gidelim diyoruz, nereye isterseniz diyor. Gülümsüyor, Her gittiğiniz yerde görecek bir şey bulabilirsiniz diyor. Ülkedeki neredeyse herkes İngilizce konuşuyor. Soru sorduğunuzda saygıyla dinleyip gülümseyerek cevap veriyorlar. Hoş bir resmiyet var. Sıkıca giyinip çıkıyoruz mekandan, etraf çocuklarıyla ilgilenen babalarla dolu.

Karl Johans Gate

Karl Johans Gate Oslo Norvec
Karl Johans Gate Oslo, Norveç

Anneler kadar babalar da ilgileniyor çocuklarının bakımıyla. Olağan bir sakinlik söz konusu her yerde. Buradan Karl Johans Gate caddesine geçiyoruz. Bu cadde şehrin en kalabalık, en popüler caddesi. Şehrin belki de kalabalık göreceğiniz tek yeri.

Sognsvann

Sognsvann Oslo Norvec
Sognsvann Oslo, Norveç
İlgili gönderiler

Şehir merkezinin tadını çıkarıp gidilecek güzel bir göl kenarı arıyoruz. Çok da zor olmuyor bulmak. Norveç, Finlandiya gibi göller ülkesi. Şehir merkezine 1 saat uzaklıktaki Sognsvann’a geliyoruz trenle. Sognsvann inanılmaz bir göle ve manzaraya sahip küçücük bir kasaba. Göl kenarında hiçbir işletme yok, küçücük bir büfe dışında. Büfeden lezzetli somon balığına sandviç alıyoruz.

Bütün günümüzü burada geçiriyoruz. Saatlerce yürüyüş yapıyoruz. Saf oksijenden rahatsız olana kadar günümüzü burada geçiyoruz.

Oslo Opera House

Oslo Opera House Norvec
Oslo Opera House, Norveç Gezilecek Yerler

Eğer İskandinav tasarımına biraz ilgiliyseniz şehir sizi adeta besliyor. Sade mimariler ve tasarımlar her yerde. Sadeliğin ruhunuzu ne kadar da rahatlattığını hissede hissede geziyorsunuz her yerde. İskandinav mimarisine güzel bir örnek olan Oslo Opera House’da yarım günümüz geçiyor, terasına çıkıyoruz ve saatlerce oturup denizi izliyoruz.

The Vigeland Park

The Vigeland Park Oslo Norvec
The Vigeland Park, Norveç Gezilecek Yerler

Son günümüzde ünlü Vigeland Parkı’na gidiyoruz. Her heykelin başında dakikalar geçirip göl kenarında uzanıyoruz. Çok güzel, farklı bir gün geçiyoruz.

Doğrudan cihazınızda gerçek zamanlı güncellemeleri alın, şimdi abone olun.

yorum Yap

Deneyimlerinizi kişiselleştirmek amacıyla KVKK ve GDPR uyarınca kullanılan çerezler bakımından kişisel tercihlerinizi yönetebilir, daha fazla bilgi için Veri ve Çerez Politikasını ziyaret edebilirsiniz. Sitemizi kullanarak, çerezleri kullanmamızı kabul edersiniz. Kabul et Detaylar